|
Errl a tmrl mr nagyon sok gondoltat szletett. Fontos elgondolkodni amgy tnyleg ezen a dolgon. Ha mr az ember csom idt, pnzt fordt a kocsijra, nem rt ha valamilyen mdszerrel megvdi azt, az illetktelen kezekbe jutstl.
Tbbek kztt a http://trabisoft.giganet.hu oldalon is lehet a lopsvdelemrl olvasni. Itt arrl szl a fma, hogy miknt lehet mobiltelefonnal sszekttt riasztt pteni a Trabiba. Tnyleg nagyon tletes megolds. Olvasd el!
De! Sajnos, ha valaki riasztt szereltet a kocsiba, az nem olcs mulatsg. Aztn lehet rejtett kapcsolkkal is jtszadozni, de ezek nem knlnak megfelel vdelmet illetktelen szemlyekkel szemben. Persze ez is tbb a semminl. Az vgasztaljon mindenkit, hogy kezd (gyerek) auttolvajoktl megvdhet.
Elektronikus gyjts Trabant esetben egyszer mdszer az, amikor a vezrlrsz (ESE-2H) testvezetkt (barna) egy rejtett kapcsolval mkdtetjk. Ha kiszllunk s "megszaktjuk" a testelst - a kapcsol kikapcsolsval -, a vezrlrsz nemfog mkdni. Teht a gyjts sem!
Egy sajt tletem az, hogy akinek elektronikus gyjtsa van, az "szerelje" be a dobozt az utastrbe. A vezetkeket, valamilyen gyorsan bonthat sszekttetssel kapcsolja r az ESE-2H-ra. Ha kiszllok a kocsibl, akr a tskmba is tehetem az egsz gyjtegysget. Ilyen esetben fizikai lehetetlensg a kocsit sajt erforrsval ellopni, hacsak nem vontatjk, vagy cipelik el pran.
Most jjjn, a mirt!
Most hagy mondjam el, hogy mirt fogtam bele eme iromny elksztsbe. ppen a mai napon hvott fel Csrli bartom. Itthon punnyadva betegllomnyban, jl jtt ez a telefonhvs, mert rgtn elkezdett jrni az agyam. lltlag a Yahoo-n tette kzz valaki a kvetkez dolgot, melyet mi is kiegsztettnk az elkpzelseinkkel.
A dolog lnyege pedig az, hogy pr szz forintbl meg lehet csinlni s radsul mg megbzhat is!
Hozzvalk 1 Trabihoz:
1. Klnbz szn, kb. 2 mter hosszsg kbelek, mindenfle mennyisgben.
2. 1 db 25 ts printercsatlakoz.
3. 1 db 25-s csatlakoz aljzat.
Elkszts:
Fogok egy Trabi kapcsolsi rajzot. Megnzem rajta, hogy milyen ramkri rszekbe szerelnk kapcsolt biztonsgi szempontbl, az indts megakadlyozsra. Aztn megnzem, hogy honnan rdemes "kamu" vezetkeket behzni, a kbor apck megtvesztsre.;)
Teht. Fogom az aljzatot. Az ramforrstl jv vezetk(ek)et beforrasztom egy (vagy tbb) thz. A fogyaszt fel men vezetkeket, pedig msik tkhz. A lnyeg az, hogy alapesetben megszaktott llapotban legyenek az ramkrk. Szval minden vezetknek legyen tskje.
Utna jhet a csel!
Fogom a printercsatlakozt s az elzleg, az aljzatba forrasztott vezetkeket itt - ezen bell - kapcsolom ssze. Megfigyelem, hogy melyik fogyaszt honnan kapja az ramot. Ennek megfelelen az tktseket a csatlakozban alaktom ki, amit simn zsebre is tehetek. Figyelni kell arra, hogy a nagyobb ramot felvev fogyasztt, ha lehet akkor tbb thz kssk be, ezzel "elosztva" a terhelst!
Tlals:
Ezen nagyon sok dolog mlik. Szerintnk az a lnyeg, hogy a koma lssa a cuccost. Csrli vlemnye, hogy jl lthat helyre kell felszerelni az aljzatot. Mondjuk legyen a mszerfalon valahol. Ugyebr lehet, hogy a "koma" feltri a verdt, mg taln prblkozik is az elindtsval. De id kzben rjn, hogy valami turpissg van a dologban. Az nem elg, hogy nincs meg az "tkt-kulcs", mg a vezetkek sem egyrtelmek.
Itt jnnek kpbe a mindenfle szn vezetkek. Szerintem az a legjobb mdszer, ha a bemen s kijv vezetkek klnbz sznek. Persze sokszor az jobban megtveszt lehet, ha normlis a kbelek sznezse (amilyenen jn a szufla, olyanon is megy tovbb). J, ha bedobozoljuk s "olvasztott manyaggal" (ma. pisztoly) is kintjk a "dugaszok" kbelcsatlakozsainl a hzat. Persze mindezt csak azutn, hogy ha az aljzatba dugott "tkt" csatlakoz megfelelen szolgltatja az ramot a fogyasztk szmra. El tudunk indulni a kocsival s mg megy is vele.;)
Mindezek utn mr csak arra kell figyelni, nehogy a kocsiban hagyjuk vagy netaln elhagyjuk az tktt! Igaz az utbbi eset szerencssebb taln, mert mi tudjuk - remlhetleg -, hogy mit, hogyan, merre kell thidalni. Hisz mi csinltuk...;) Igaz, szerintem mg a tulajnak is bosszsgot okoz ebben az esetben, sajt kocsijnak "ellopsa".:)))
Aztn ki-ki a sajt elkpzelse szerint ktheti be a vezetkeket, gy nem lesz kt egyforma vdelemmel elltott Trabi.:)
Forrs: Jopi