Little Boy
Little Boy
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Menü
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Ennyiszer jártál már itt
 
Fényújság

Egy kis hirdetés:

//gportal.hu/autoklub

http://trabi-szeged.lusteenet.hu

http://twk.lusteenet.hu


Köszönöm a Scripteket Hitetlennek,

http://hitetlen .hu



Start | Stop
 
Szavazás
Szereted-e a Trabikat?

Tetszik-e az oldal?
Tetszik-e az oldal?

Igen, nagyon!
Elmegy
Lehetne jobb is
Nem
Egyáltalán nem!
Ennyien jártak már itt:
Indulás: 2005-03-06
 
Trabant 1,1 történet

1100

(1989-1991)

A korral haladni kellett ezért megalkották a a 4 ütemü trabantot. Műszakilag teljesen le lett cserélve minden benne, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorja egy 1100ccm es 4ütemű VW Plo motor. Botváltós lett, elől tárcsafék, új osztókörű felni, új műanyag lökhárítók, hátsólámpa, műszerfal és egyebek. Ebből is gyártották a Trampot de ezt már az átlagpolgár is megvehette, ujdonságnak számított viszont a Pick-Up. A 4t-k ből összesen 38.122 db-ot gyártottak le. Négyütemű lett a 3.000.000. trabi is. :)

1984;

Csupán a Zwickaui Trabant múzeumból ismerjük létét. E modell igen különleges, mivel egy 1,3-as dízel motor hajtja. A változások: Elöl a homlokfal rács mögötti részének a fele ki lett vágva, illetve e fölött is 3 rés. E mögé került a hütő. A benzintank hátra került, erről árulkodik a hátsó tanknyílás is. A felnik is újjak, a VW Golf I-ről származnak. új fütómüvet kapott erről árulkodik az 1,1-eshez hasonló spirálrugó tartó a motortérben. Egyébként minden más a széria 601.

1988; 1,1X; VW

Csupán a szériagyártású Trabant 1.1-es kézikönyvéből tudhatjuk biztosan létét. Kb. 1988-ra tehető e minden bizonnyal prototípusnak készült jármű évjárata. Több egyedi tulajdonsággal találkozhatunk rajta, de jó pár érdekes részlet is napvilágra kerül a már említett kézikönyv segítségével. Egyedi mindenképpen a hűtőmaszk: rácsozata a későbbi 1.1-esével ugyan megegyezik, de a típusfelirat a rács felett (nem a túloldalon) található, sőt nem is egyszerű típusfeliratról van szó: a maszk átlyukasztásával készült, így a hűtő hűtését is segítette. Hűtési szerepe volt az első maszk alatti merevítés szélein található kivágásoknak is. További újítás volt a hátsó lámpa is, mely -bár belseje egyedi- a későbbi szériagyártású 1.1-es hátulján kapott helyet. ( Érdekes, hogy sem az 1.1S, sem az 1.1’89 nem rendelkezett e -ezek szerint- „titokban” tartott lámpákkal.) Egyedi még a műszeregység, mely kivitelében - bár sok hasonlóságot mutat a szériagyártású párjá- val- szintén egyedi: a műszerekben több + kijelzővel is talál- kozhatunk, de a műszerek közötti piktogramok is eltérő formájúak és elrendezésük is más. Érdekes részlet a kerekek kivitele (, amely egy már akkor javában futó személyautó típusról való (Fiat vagy VW)) , a sebváltógomb formája és „alsó” kulisszaborítása (gumi helyett műbőr), valamint az azonosító tábla (motortér, rugótorony) fordított elhelyezése (bal rugótorony). Itt találkozhatunk először -a kocsi hátulján- az IFA- Trabant típusfelirattal. Ami a felszereltséget illeti, az autó rendelkezett az akkori 601S deLuxe extrákkal (az első ködlámpák kivételével): fejtámaszos első ülések, négyküllős kormány ke­rék, kibillenthető oldalfalüvegek, krómozott első- hátsó lökhárítók (gumiütközőkkel), motortér világítás, fűthető hátsó ablaküveg és spec. kárpitozás 1989.03 ? 1.1S VW A közvélemény nyomására és az akkor rendkívül feszült (kelet)né­met politikai helyzet miatt el kellett indítani a már régóta ígért 1.1-es, négyütemű VW Polo motorral szerelt Trabant gyártását. Ám megle­petésre nem egy -a beígért- újkarosszériával, hanem a régi átalakításával.Az 1.1 S az első „kézzelfogható” változat volt, azonban, ahogy e kép melletti (nyugat) német cikkből kiderül, túl magasra tervezett ára mi­att gyártását ekkor még nem kezdték meg. Tehát a képen a nálunk alig ismert 1.1 S látható, Universal kivitelben. Külsőre ugyan erősen hasonlít kétütemű elődjére (elől-hátul keskeny fém lökhárítók, régi hátsólámpa), azért már felismerhetők az új motor okozta jellegzetes változtatások: a megemelt, új formájú motorházfedél, féloldalas kivágású, korábbiaktól eltérő kialakítású hűtőmaszk és a kocsi jobbol­dali hátsó „lemezén” elhelyezett benzinbetöltő nyílás. Az autó tech­nikája megegyezik a nálunk ismert 1.1-esével, csakúgy, mint a bel­sőtere: a 601S-ben deLuxe extrának számító fejtámaszos első ülések, az automata biztonsági övek (elől), no meg a négyküllős kormányke­rék itt már széria. Megújult a műszerfal és megjelennek az új típusú (lehúzós) ablaktörlőkarok (hosszabb lapátokkal). A képen látható azonban, hogy felszereltsége igen szegényes: még hátsó ablakfűtése sincs

1989; 1.1; VW

Szintén az 1.1 S-nél említett bizonytalanság miatt e modell típusneve már csak 1.1, de még ez sem a végleges változat Inkább a sajtó számára készült, tulajdonképpen az 1.1S extrákkal felszerelt (deLuxe) változata: első- hátsó ködlámpa, tolatólámpa kibillenthető ol­dalfalüvegek (Lim.), fűthető hátsó ablaküveg. (A krómozott, gumiüt­közős lökhárítók csak sejthetők, csakúgy mint az, hogy létezett ilyen felszereltségű Universal változat; ebben az esetben a hátsó ablak­mosó-törlő berendezés is a felszereltség része lehetett.) A képen lát­ható, hogy az autó motorterében egyik rugótornyon sincs azonosító tábla, tehát v.sz. nullszériás. Az Autó-Motor 1989 decemberi számában is ez az típus látható (motortér- belsőtér kép), mivel azonban a magyar sajtó viszonylag későn kapta meg a cikkanyagot, abban az AM szám­ban már láthatók az akkor még prototípus, műanyag-lökhárítós, új hátsólámpás 1.1 -es (és hátsó lámpáinak) képei is Mint később kiderült az utolsó, szériaérett verzióról

1990; 1.1 Pickup;

Megjelenik a négyütemű Pickup változata.

1990; 1.1 Tramp;

Négyütemű Tramp, már civil célokra is.

1990.05; 1.1 Lim. és Universal;

1990 májusában megindul az 1.1-es Trabant gyártása. Addigra azonban a megváltozott, immáron német politikai (és társadalmi) helyzet miatt az autó jövője bizonytalanná vált. A kocsi főbb jellem­zői; 1043 kcm-es VW Polo licensz motor 38 LE-vel, egytorkú Weber karburátorral, a váltó négyfokozatú (+hátramenet), saját fejlesztés. A vízhűtéses motor miatt jobb lett a kocsi hűtése és fűtése. A motor mérete miatt a benzintankot a csomagtartó alá (kívül) helyezték el (28L), betöltő- nyílása az autó jobb oldalán, hátul található. A kocsi elejét számos ponton megerősítették (pl.: torpedólemez, rugótor­nyok, első kerékjárati ívek (utastérnél, belül is). Az első futómű is változott, (egyedi!) McPherson rendszerű. Változott az első fék (tárcsa) és a kerekek kivitele: eltérő lyukelosztás - megváltozott rögz. pontok (ezért nem csereszavatos a kétüteműével). A megújult műszerfalon a km óra mellet egy kombinált műszer tájékoztat a hűtőközeg hő­mérsékletéről és a benzinszint-állásról. A km órából kikerültek a visszajelző fények és a két műszer közötti mezőn kaptak helyet, ide kerültek az újak is (olajnyomás, fékellenőrző) A vészvillogó visszajelzője is ide került. /*Bővül a billenőkapcsolók sora: a vészvillogó és a hátsóablakfűtés mellé megjelenik a hátsó köd lámpa, a kétfokozatú ventilátor, Universal kivitelnél a hátsó ablakmosó/törlő, némely kivitelnél az első ködlámpa kapcsolója./ Újak a hűtés és fűtés kezelő szervei is. Az ülések fejtámlásak, az utasokat automata övek védik, a kormány négyküllős (mind a 601S deLuxe-ből való). A kárpitozás színe­zete nem változik, kivitele azonban igen: az ülés kárpitozása csak enyhén, a polc és az első szőnyeg azonban jelentősen átalakult. A kerékdobok utastér felőli merevítései miatt megváltozik a polc és az első szőnyeg mérete, kialakítása is (mindkettő kisebb lett). Az új padlóváltó miatt az első szőnyeg ki is van vágva. Érdekesség. hogy a váltó nem középen van; az „anyósülés” felé van egy kissé eltolva. újdonság a két, kormánynál lévő ún. bajuszkapcsoló: a baloldali az irányjelző, reflektor/fény- kürt; a jobboldali az ablaktörlő intervallum­kapcsolója. Ezek az újdonságok mind az 1.1 S, mind az 1.1‘89-ben megtalálhatóak voltak /kivétel*/. A többi tulajdonság azonban a 601S 1990-es, utolsó szériájával egyezik meg, így a fent említett ún. közös jellem­zők is. (Itt már értelmet kap a Lim-nál a lyugga- tott belső tetőmerevítés: merevebbé is teszi és a meg­változott tetőkápit szellőzését is biztosítja). Teljesen újak azonban a belül fém merevítéses, új formájú ás nagyobb műanyag lökhárítók (elől/hátul), a már szintén említett (Ezért kellett a két kivágás a hátsó lemezen!) új hátsólámpák (integrált ködzáró és to­latófénnyel), továbbá az Universal kivitelnél a hátsó ablakmosó/törlő. A felszereltségből nálunk, Mo-on hiányzott a hátsó biztonsági öv (A rögzítési pontok megvannak!), az első ködlámpák és azok kapcsoló­ja. Említésre méltó még az Universal -nálunk is- szériafelszereltségét képező kalaptartó, amely nagy mérete miatt nem túl praktikus elem.

1990. vége; 1.1;

A második széria következő változásokat hozza: új első irány- jelző búrák (a szintén új fekete indexház miatt!), nagyméretű, VW-től szár­mazó külső visszapillantó tükrök (csak a csonk egyedi). korábbiaktól eltérő kialakítású ablakmosó tartály, az oldalába süllyesztett szivatty­úmotorral, és fokozatosan beve- zetett új kárpitozás az üléseken (Lim-nál kerékdobokon és ka- laptartón is). Univensal-nál továbbá a jobboldali külső tükör (a csonk ás az üveg felcserélhető a ház nem), nagyobb, bil- lenthető belső tükör és motortér világítás (a belső világí­tás felkapcsolásával üzemeltethető).

1991. Április 30.;

3.096.099. darab Trabant után a gyártás leáll...

1995; 1.1 "444";

Piacra kerül az utolsó 444 darab Trabant Universal. Egy visszamondott török rendelésből maradó autókat tömnek meg extrákkal, és limitált szériaként, szabályzott katalizátorral adják el.

 
Vekker
 
Dátum és névnap
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Bölcsességek
 
Egyebek
 
Flash-ek
 
Rádióállomások
 Online rádióadás
 
            
 
Beállítás Kezdőlapnak!
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Videok
 
Képtárak
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.