1963; 601(P61); P63-64;
Az első 601 bemutatása.Fehér műszerfal, kerek óra, billentyűs kapcsolók. Nincs még szellőző a C-oszlopon, a tank 24l-es.Még bajuszos orrembléma, sűrű rácsozatú homlokfal, duroplasztból, fémkeretes index, háromrészes lökhárítók. Fémkeretes hátsó prizma, ívelt hamutartók. Rendszámvilágítás 5 izzóval. Íves külső-belső tükrök. 9,5x975 ékszíj. Karburátor típusa 28 HB 2-7
1964; 601(P61);
Fekete műszerfal. Bevezetik az új alvázszámrendszert: Első jegy: 0-P600, 1-P601, 2 és 3 fenntartva a leendő típusoknak ( P602-603). A második számjegy: 0-4- limousine, 5-6 - kombi, 7 - camping, 8 - áruszállító. Az alkatrészként eladott karosszériák első számjegye "E" (Ersatzteile) lett. A Kübelwagen sorozatszáma 1966-tól 1900001-től kezdődött.
1965 április 14.; 601;
Biztonsági övek felfogatópontjai gyárilag kialakítva, széria a hátsó sárfogógumi.
1965 június.; 601;
Főtengelycsapágy átmérő 47mm-ről 49mm-re nő. Trapéz alakú óra.
1965 augusztus; 601;
Olajfilmes légszűrőbetét helyett megjelenik a papírbetét.
1965 szeptember; 601 Universal;
Kombi megjelenése, itt már Universal néven.
1965 szeptember; 601 DeLuxe;
Krómozott külső alkatrészek, extrák, időnként más színre lakkozott tetővel. A piros tetős kivitelnél a díszlécek gumiszalagja is piros. A DeLuxe egyben előredönthető üléssel készül. 1965 szeptember 601 Hycomat Egyedi rendelésre, de nagy szériában gyártják az automata kuplungot.
1966; 601 Tramp, Kübel;
Megjelennek a nyitott változatok, a Tramp a hadsereg/határőrség részére, a Kübel a civil változat.
1966; 601;
Benzinfűtés rendelhető, a Kübelben széria.
1967 április; 601;
Új nyomtávrúd, új csomagtérzsanérok. Duplex fék előre, szegecselt helyett ragasztott fékbetétek. Forgókapcsolók az ablaktörlőnek és a világításnak, új dísztárcsák.
1968; 601;
Új első kipufogódob, háromizzós rendszámvilágítás. Krómkeretes, kerek műszer, a rádió helyét kivágják a műszerfalon.
1969; 601;
Embléma felkerül a motorháztetőre, még alumínium, mint ahogy a hátsó típusfelirat is. Motor 24LE, végsebesség 105 km/h. Megjelenik a szellőzőrács a C oszlopon. Más formájú ülések, laposabb dísztárcsák. Nagyobb, fémkeret nélküli első index. Egy darabból álló, de még íves lökhárítók. Ékszíjméret változik 9,5x975-ről 9,7x1000-re. A műszer eloxált, fekete keretet kap.
1970 január; 601;
A külső tükrök fekete, eloxált bevonatot kapnak.
1971 január; 601;
Fokozatosan dönthető ülések, levehető üléshuzat.
1971 május; 601;
Az indexek izzóit 15W-ról 21W-ra cserélik.
1972 február; 601;
A külső tükröket mintegy 30%-kal nagyobbakra cserélik. Felárért kaphatóak a 145 SR 13 szövetvázs radiálgumik.
1972 július 1.; 601;
Az alvázszámozás megváltozik az egymilliomodik Trabant közeledtével. Ezen a napon a limuzinok 20 00 001-től, a kombik 27 00 001-től, az áruszállítók 29 00 001-től indulnak.
1972 augusztus; 601;
M18x1,5 helyett normál, M14 x 1,25-ös gyertyák.
1972 szeptember; 601;
Műanyag orrembléma és típusfelirat. Új, nagyobb gyújtótrafók.
1973; 601;
Végütközős lengéscsillapítók, így megszűnik a futómű határolópántja. Új fűtés, nagyobb keresztmetszetű csövekkel, megjelenik a levegőkeverőkamra. A deLuxe és a napfénytetős modelleket szakaszos ablaktörlővel szerelik.
1973 április; 601;
26l-es tank, műanyag Trabant-embléma.
1973 november 22.; 601; Az egymilliomodik Trabant.
1974; 601;
Tűgörgős dugattyúcsapszeg, 1:50-es keverék. 4,33-ról 3,95-re módosult áttétel, végsebesség 108 km/h.
1974; 601 Special;
Kormányzár, elakadásjelző, új műszerfal, még vastag tetővel.
1975 július; 601;
Automata biztonsági övek kérhetőek.
1976; 601; P65-66;
Ismét új rendszerű fűtés, új első kipufogódob, motorburkolat, kipufogócsonk. Új színek rendelhetőek. Újfajta automatikus utánállító a fékekhez. Első maszk fémből.
1976 december; 601 Universal;
Kalaptartót kap a kombi.
1978; 601;
A Trabantra a Wartbrug ablaktekerő karját szerelik.
1979; 601;
Új, műanyagvégű lökhárítók. Új ablaktörlőmotor, két sebességgel, és szakaszos törléssel.
1980; 601 DeLuxe;
A DeLuxe felszereltsége bővül: ködlámpa, tolatólámpa, elektromos ablakmosó, kétszólamú kürt.
1980; 601;
Kétkörös fékrendszer.
1981; 601;
Új, fekete kilincsek.
1982; 601;
Új, négyküllős kormánykerék egyes kivitelekben, illetve átfolyásmérő jelenik meg.
1982;601 universal;
A kombi gázteleszkópokat kap a hátsó ajtóhoz.
1983 szeptember;601;
12V-os elektromos rendszer, elektronikus gyújtás, limuzinnál a B oszlop szélesebb. Generátor a dinamó helyett.
1983 szeptember;601 DeLuxe;
DeLuxe tovább bővül: fejtámlák, hátsóablak-fűtés
1983 december;601;
Új keréktárcsák.
1984 szeptember;601;
Halogén fényszórók. Új, 28 H1-1 karburátor.
1985;601;
Piacra kerül a tetőablakos változat. 1986;601;
Új, szinkroncsuklós féltengelyek, fogyasztásmérő műszer. Új kuplungszerkezet, főtengelyre labirintgyűrű kerül. Új ülésállító szerkezet. Spirálrugós hátsó futómű.
1987 szeptember;601;
Széria a hátsóablakfűtés
1990.01.;601;
Utolsó gyártási évébe érkezik a kétütemű Trabant. A karosszé ria fokozatosan veszi fel a négyütemű Trabant jellegzetessége it (csak hátulról az A-oszlopig, onnantól az 1.1-es„egyedi’). Közös jellemzők: feketegombos kilincsek, fekete első-hátsó lámpagumik, műanyag, nem középpontos, de még kicsi vissza pillantó tükrök(már ’88-tól!), új típusú (lehúzós) ablaktörlőkarok (hosszabb lapátokkal) + fűthető hátsó ablaküveg. Különbségek: Első széria: Közös jellemzők+ régi hátfal (típusfelirat: Trabant, ferdén); Második széria: Közös jellemzők.+ új hátfal (t.f.: IFATrabant, vízszintesen); Harmadik (utolsó) széria: Közös jellemzők+ új hátfal (t.f.: IFATrabant, vízszintesen, hátfalon, belül, a lámpáknál lemez- kivágás az 1.1-es h.lámpáinak központi csatlakozójaihoz (le- ragasztva)) + belül lyuggatott, hátsó tetőmerevítés (csak Lim!) (Megj.: ezek a változtatások folyamatosan kerültek bevezetésre.)
1990.01.;601 Universal;
Az Universal kivitel is utolsó gyártási évébe érkezik. A közös jellemzők egy kivétellel megegyeznek: e típust két külsőtükörrel szerelték fel (régebbóta is). A szériák hasonlóan alakultak, mint a Lim-nál: a típusfelirat fekvése nem, „tartalma”azonban változott: Trabantból itt is lFATrabant lett.
1990. május 21.; 601; Az utolsó, 3.000.000 sorszámú kétütemű
Forrás: www.trabantklub.hu |