Prototípus: Uni-1
Prokee 2005.09.21. 14:34
A legutolsó "próbálkozás", vagyis az Uni-1!
Egy 1997-ben bemutatott prototípusról van szó, amely ( nem tévedés ! ) a Sachsenring Autógyár terméke. Egy 4.4 méter hosszú, alumínium lemezekkel borított, buszlimuzin jellegű autóról szóltak a híradások. Amitől igazán különleges, pláne az ismert "bűzős" kétütemű múlt után, az a hibrid hajtáslánc. Ez egy Audi származék 1.9 TDI motorból, és egy 41 LE-s villanymotorból áll. Városi üzemben akkumulátorról kb. 75 km-t tehet meg az autó, majd 7 óra töltés után újra harcképes. Ha erre idő, vagy lehetőség nincs, indulhat a turbódízel. Szükség esetén kombinált üzemben mindkét motort hajtva 131 LE-t préselhet ki a sofőr a gépből. Hogy a fejlesztés min bukott meg, sajnos nem tudni. Mindenesetre az Uni 1 ékes bizonyítéka, hogy az idő még Zwickauban sem állt meg...
Műszaki adatok hevenyészett fordítással ( sajnos továbbra sem beszélek németül )
Dízelmotor TDI-Soros négyhengeres 1896 cm3 Furat/Löket 79,5x95,5 mm Max. teljesítmény 66 kW / 90 PS 4000/min fordulaton Max. forgatónyomaték 202 Nm 1900/min fordulaton
Elektromotor Max. teljesítmény 30 kW / 41 PS Max. forgatónyomaték 120 Nm Max. fordulat 5200/min
Akkumulátor Típus: Nátrium-Nikkel-Klorid (NaNiCL2), Zebra gyártmány Névleges feszültség 284 V Kapacitás 60 Ah Súly 200 kg
Karosszéria Alumínium borítólemezek Menetkész tömeg 1425 kg Terhelhetőség 600 kg Max. tömeg 2100 kg Hossz/Szélesség/Magasság 4400/1800/1690 mm
Menetteljesítmények Végsebesség (Dízel/Elektro) 160/100 km/h 0-100 km/h (Dízel) 15,0 s 0-50 km/h (Elektro) 10,0 s
Forrás: http://twk.lusteenet.hu
|