Little Boy
Little Boy
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Menü
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Ennyiszer jártál már itt
 
Fényújság

Egy kis hirdetés:

//gportal.hu/autoklub

http://trabi-szeged.lusteenet.hu

http://twk.lusteenet.hu


Köszönöm a Scripteket Hitetlennek,

http://hitetlen .hu



Start | Stop
 
Szavazás
Szereted-e a Trabikat?

Tetszik-e az oldal?
Tetszik-e az oldal?

Igen, nagyon!
Elmegy
Lehetne jobb is
Nem
Egyáltalán nem!
Ennyien jártak már itt:
Indulás: 2005-03-06
 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Elektromos Trabant

Elektromos Trabant

Little Boy  2005.08.19. 12:27

Hallottatok már elektromos Trabiról? Mert eddig én nem...pedig ez az!

Egy kép róla:

A kisbéri elektromos üzemben készült néhány évvel ezelőtt, kimondottan versenyzési céllal. Ugyanis az elektromos autóknak is szerveznek versenyeket, és nem kell kinevetni őket, mert nem csupán a megtett táv számít, hanem akár a sebesség is. Elektromos körökben mindkét tényezőt jelentősen befolyásolja a súly, így a kategóriákat is az autók súlya alapján osztják be. A szóban forgó Trabi két nemzetközi versenyen vett részt, és mindkét alkalommal nyert a kategóriájában.

Műszaki felépítése annyira egyszerű, hogy nem is értem, miért nem ezt a fajta hajtást találták fel előbb, miért a bonyolult Otto vagy dízel rendszerűt. Adott egy villanymotor, mellyel egy teljesen hétköznapi sebességváltón keresztül meghajtjuk a kerekeket. Ennyi. Na persze elektronikusan már kicsit bonyolultabb a helyzet.

A motor 60 voltos, ezt a feszültséget 10 darab 6 voltos akkumulátor biztosítja a számára, melyekből kettő a régi motor helyén található, nyolc pedig az egykori hátsó ülés környékén. Van még egy 12 voltos akkumulátor is, de az teljesen független a hajtási körtől, pusztán a világításért felel. Persze itt is van egy kis csalafintaság, mert ha ez az aksi lemerülne, a visszatöltési rendszer a hajtási kört terhelné, ami a sebesség, és a megtehető táv rovására megy.


Így aztán egy kapcsolóval kiiktathatók a féklámpák - 2x21 watt nem kevés spórolás-, ami a versenyek speciál szakaszain megengedett, a közúti részen viszont meg kell felelni a KRESZ előírásoknak, így ott kell a féklámpa.

Az aksik rettentő büdösek, nem a jól ismert amperszaguk van, hanem a vegyi folyamat során keletkező savanykás, kellemetlen illat. Azért kerültek a műanyag dobozokba, hogy ne ez terjengjen az utastérben. A kék gégecsövön keresztül szellőznek, ez az összes anyag kibocsátás, ami az autóból jön.


A nagy doboz mögött található a töltőrendszer elektronikája, melyet simán a házi 220 voltra kell csatlakoztatni, magyarul be kell dugni a konnektorba. Nagyjából három óra alatt tölti fel teljesen a rendszert. A töltési metódus nem lineáris áramfogyasztással történik, így nehéz kiszámolni, mennyibe kerül, de a három óra alatt nagyjából háromszáz forintot eszik.

A teljesen feltöltött akkumulátorokkal, egy személlyel stabil 70 km/h sebességre képes, és 100 km távot tud megtenni. Tehát 100 kilcsi, mondjuk városban 300 forintért, nos azt hiszem ez az általam ismert leggazdaságosabb jármű. És nem is füstöl.


Eredetileg sportfutómű került a kasztni alá, és a váltót is egyedileg áttételezték, ahogy versenyzés kívánta. A motor akkora erőt tud kifejteni, hogy rendszeresen eltörte a féltengelycsuklókat, és a versenyzők nem is használták a sebességváltót, a rajtnál négyesbe kapcsolt a pilóta, és csak nyomta a gáz (áram?) pedált. Mindenhol elment így is.

Mostanra ezeket az alkatrészeket szériára alakították vissza, mivel a jelenlegi tulajdonos minden nap használja. Munkába jár vele. Normál lengéscsillapítók, és teljesen egyszerű Trabant-váltó került bele. Az egyest most sem kell használni, kettesből is simán meglódul, egyedül nagyobb emelkedőknél van szükség a legkisebb fokozatra. És teljesen alkalmas a városi forgalomban való utazásra, olyan vele menni, mint egy Trabanttal.


Annyira vicces, hogy a motort nem kell beindítani, csak beülni és nyomni a pedált, hogy végig vihorásztam, amíg fordultunk egyet. A forgalom mit sem tud arról, hogy ez spéci jármű, így a mögöttünk levők ugyanúgy dudálnak és villognak, kereszteződésben ugyanúgy semmibe veszik, mint egy normál Trabit. Egyedül a büdösségre nem panaszkodnak.

Már csak az a kérdés merül fel, miért nem ilyen minden autó? A magyarázat egyszerű: rohadt drága az átalakítás. Nemcsak az aksik darabjának 45 ezer forint körüli ára, de a villanymotor, a vezérlő elektronika, a töltő elektronika, és persze a hazánkra oly jellemző bonyolult, hosszadalmas engedélyeztetési procedúra is drága.


Legviccesebb az átiratás. Már az eredetvizsga is nehézségekbe ütközött, de aztán az átírás költsége - ami ugye hengerűrtartalom-függő - teljesen meghaladta az okmányiroda képességeit. Néhány napos tanakodás után arra jutottak, hogy az általános Trabantok 600 köbcentijével számolnak, és ugyanezt tette a biztosító is a kötelező felelősségbiztosításnál.

A technológia közben rohamléptekkel fejlődik. Ez a villanymotor például megvan vagy 40 kiló, a legújabb hasonló tudásúak pedig már alig nyomnak 8 kilót. Emellett a visszatöltési rendszerek is sokat fejlődtek. Ebben a Trabiban még nem használható értelmesen, ugyanis a menetközbeni töltése elhanyagolható mennyiséggel hosszabbítja meg a megtehető távot, így számára marad a konnektor.


Azok a dolgok, amik viszont hosszabbítanak a távon, teljesen kézenfekvők. Keskeny gumik, jó keményre fújva - 3 bar -, zsokészerű testalkat, és semmi csomag, max. egy hitelkártya. És akkor még nem is beszéltünk azokról a spéci kenőanyagokról, amikkel mondjuk a kerékcsapágyakat be lehet kenni, hogy könnyebben szaladjanak. Ezek már olyan űrtechnológiai cuccok, hogy ha nem a villanyhajtásért lőnek fejbe a sarkon az olajtársaságok bérgyilkosai, akkor ezekért.

Szóval egyelőre nem ez a megoldás a közlekedési környezetvédelemre, bár az is lehet, hogy csak addig drága, amíg az olajhasználat felé irányítják az embereket. Ha az elfogyott, jön a villany, és ezt kell mindenki által elérhetővé tenni. És ha már mindenkinek lesz villanyautója, lehet újra felemelni az üzemeltetési költségeket, akár a benzinárat. Mindenestre a hajózás területén már nagyon elterjedt a villanyhajtás, és ezerrel megy a fejlesztések tesztelése.

Forrás: http://totalcar.hu

 
Vekker
 
Dátum és névnap
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Bölcsességek
 
Egyebek
 
Flash-ek
 
Rádióállomások
 Online rádióadás
 
            
 
Beállítás Kezdőlapnak!
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Videok
 
Képtárak
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?