A VEB Zwickau-i jrmpalettja
Little Boy 2005.05.17. 15:55
A VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau jrmpalettja
A VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau jrmpalettja (piros:Prokee kiegszitse, neonzld: Little Boy)
1949 a szemlygpkocsigyrts jraindulsa az egykori Audi-Werk Zwickau-ban. IFA F8 s F9-es DKW-tipusok. 1953 Az IFA F9 gyrtsa az Automobilwerk Eisenach-ban. 1955 gyrtsra kerl az jszerkesztett P 70 duroplasztkarosszrival a VEB AWZ -ben. 1958 A VEB Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerke Horch bemutatja a P 240-et. 1958 egyeslnek az addigi autgyrak VEB Sachsenring Automobilwerk Zwickau nven. jszerkesztett Trabant P 50 duroplasztkarosszrival acllemezes vzzal. 1962-tl 600 cm3 motor, 1964 j karosszria. Az ves darabszm 100.000 fl nvelse. 1978-ban legrdl a 1,5 milliomodik Trabant a zwickaui szalagrl.
|
1949 IFA F 8, Kabri 2hengeres-2tem 690 cm3 motor, 20 LE 3500-as fordulatnl, 85 km/h, hrmofokozat kormnyvlt, szabadonfut |
 |
|
 |
1950 IFA F 8, kisruszllit, technikai adatok megegyeznek a limuzinval, 350 kg hasznos teher, 2m-es raklap, duplaszrny htsajt, gravitcis benzinellts, 32 literes tank, 5.25-16-os gumik. |
|
1951 IFA F 8, Kombi, sllyeszthet htslsek; mint mindegyik F8-ban, ebben is szekrnyprofilkeret rtegeltlemez-karosszria. Kabri, Coup, luxus kivitel fmkarosszrival. |
 |
|
 |
1950 IFA F 9, Limuzin mit 3hengeres-2tem 900 cm3 motor, 28 LE 3600-as fordulatnl, 100 km/h. 1954-tl 3800 fordulatnl, 30 LE, 110 km/h, fronthajts. |
|
1952 IFA F 9, Kabri,technikai adatok megegyeznek a limuzinval, sllyeszthet oldalablakok, htracsaphat tet, ktajts fmkarosszria. A motor az els tengely eltt fekszik |
 |
|
 |
1953 IFA F 9, Kabri-limuzin sszecsukhat tetvel, 1955-ig botvlt, majd kormnyvlt, 4fokozat vlt, 5.00-16-os gumik, 920 kg |
|
1953 IFA F 9, Kombi, technikai adatok megegyeznek a limuzinval, ngylses lehajthat htslsekkel, hromajts, nagy, alacsony elhelyezsrakodtr. Hasznos teher 440 kg, 90 km/h |
 |
|
 |
1955 AWZ P 70 2hengeres-2tem-frontmotor 684 cm3, 22 LE 3500-as fordulatnl, 90 km/h, motor-vlt-blokk keresztben az els tengely eltt, 3fokozat vlt, s persze vzhts, sokan ugyanis ezt nem tudjk. Meglehetsen nagy darabszmban kszlt fnyezs nlkl, egyszer polrozott s lakkozott duroplaszttal. |
|
1956 Sachsenring P 240 6hengeres-4tem motor 2407 cm3, 80 LE 4250-fordulatnl, 140 km/h, htskerkhajts, fmkarosszria, 1525 kg - ebbl ltezett kombi is, azonos motorral. Egybknt egy az egyben a Horch-tl vettk t, sokig ilyen nven is futott. |
 |
|
 |
1957 AWZ P 70 Coup, 2+2lses, szabadonfut lekapcsolhat, duroplasztkarosszria, szekrnyprofilkeret, tengelytv 2380 mm, 5.00-16-os gumik. - Az Autoclassic szerint kis szriban alut hasznltak duroplaszt helyett - ms krds, hogy rajtuk kvl errl senki sem hallott mg :o) |
|
1957 AWZ P 70 Kombi, ngylses, lehajthat htslsek, 1,5 m3-es csomagtr, 2 m-es rakfellet, 3ajts, hasznos teher: 320 kg, botvlt, 1:25-s keverk. |
 |
|
 |
1958 Trabant P 50 2hengeres-2tem motor 500 cm3, 18 LE, 90 km/h. 1960 P 50/2, 20 LE, 95 km/h, 1963 P 60 594 cm3, 23 LE 3900-as fordulatnl, 100 km/h - a kp egy 600-ast brzol... A P50 elszr egy db. velt dszlccel jtt ki, majd 1960-tl 1 db egyenessel. A kpen lthat dupla dszlcet a 600-asok kaptk, 1962 vgtl ( tulajdonkppen 1963-as vjrat ) |
|
1960 Trabant 500 Kombi, 3ajts, elskerkhajts, motor-vlt-blokk keresztben, 4fokozat vlt, lekapcsolhat szabadonfut, 5.20-13-as gumik, 90 km/h - hasonl helyzet, a kpen egy 600-as van, 1963-tl. Jelzi ezt a dupla dszlc. Az 500-as htul panormarendszmos volt ( egy veglap takarta ), s egy dszlcet kapott. A ktszn fnyezs fordtottja volt a 600-asnak, vvonalig szn, felette fehr. |
 |
|
 |
1964 Trabant 601 Limouzin 2hengeres-2tem motor 594 cm3, 23 LE bei 3900-as fordulatnl , 95 km/h. 1969-tl 26 LE 4200-as fordulatnl, 105 km/h |
|
1965 Trabant 601 Universal, mint minden Trabant; duroplasztkarosszria fmvzon, Kombi, 660 kg, hasznos teher: 380 kg, Fogyaszts: 9 l/100 km. |
 |
Itt halkan megjegyzem, hogy a 601-esnek ksbb a vgsebessge mr 110 (!!!) km/h volt......azthiszem onnantl volt ez, hogy ttrtek a 12 V-os elektromos rendszerre.
|