Wayne Trabantja
Grisa 2006.04.16. 14:34
Az interneten bngszve jabb rdekes jrmvet talltam, aminek - a kinzetn kvl - mr nem sok kze van a Trabanthoz, de szerintem mgis nagyon rdekes. Felvettem a kapcsolatot az ptjvel, gy mg tbb rdekes informcihoz jutottam, amit gondoltam, Veletek is megosztok. A forrs a www.hotrodphotos.co.uk, a waclark0.tripod.com, s maga a kszt (waclark@btopenworld.com - csak angolul) voltak. A fordtsi hibkrl meg n tehetek!
"1993-ban Nmetorszgban dolgoztam, s szksgem volt egy olcs kisautra, gy vettem meg a Trabantomat. Kt v mindennapi hasznlat utn magammal vittem haza, Londonba. Itt nagy feltnst keltett, hiszen nem sok Trabantot ltni erre. Egy id utn viszont tnkrement, s alkatrszhiny miatt nem foglalkoztam vele. Az jjptst 2001-ben kezdtem, s 2005-ben lettem ksz vele."
 gy nzett ki az aut, amikor Wayne mg Nmetorszgban hasznlta, az tpts eltt. Mr eltte is foglalkozott robogkkal, ez volt az els prblkozsa egy autval. Szinte az egszet nmaga ptette.
 Ahogy a kpen is lthat, els a sztszeds volt. Kicsit azonban jobban sztszedte a kocsit, mint egy "tlagos" feljtsnl! Kikerltek a kerkjratok, a fenklemez, a kpen ltszik is, hogy mirt: A hts kerekeken 12"-os (305mm) szlessg gumik vannak, s az tmrjk sem a gyri... Ltszik mg, hogy a meghajts a hts kerekekre kerl.
 Az els felfggeszts, s a motor. A motor egy j 5000ccm-es Ford gyrtmny sportmotor az USA-bl. 343 lers. (A kpen mg nem ez a motor van, ez csak "prba".) A vlt egy ngy sebessges overdrive automatic, szintn a Fordtl.
 A merevtsek, bukcs ptse. A kpen lthat a megerstett "A" oszlop.
 Kzeli felvtel az Art Morrison lengkarokrl, Az elejn az elvgott csvekhez csatlakozik majd a kocsi orra.
 A kocsi becsvezve. A kerkjratok szintje alatti merevtsek zrtszelvnybl kszltek, mert ez a rsz gyis le lesz takarva az els lsektl a hts ajtig.
 A duroplaszt elemekkel felszerelve, hogy lssuk, hogy is fog kinzni. Elg alacsony... A hts dur kerk-kivgst viszont nhny centivel htrbb kell mg vinni, hogy egy vonalba kerljn a kerkkel.
 jra levetkztetve. Most lesznek beszabva az egyb kellkek. Innen ltszik csak igazn, milyen kevs is maradt meg az eredeti autbl!
 A fts a hts kerekek kz kerl, a csvezse pedig a kardnalagtba. A hifi is erre a rszre kerl.
 Az aluminium zemanyagtartly helye a kerkjratok s a hts ajt kztt.
 Bels nzet. A kp nincs tkrzve! Ez tnyleg jobbkormnyos Trabant lesz! Els kpek a mszerfalrl.
 jabb bels kp a kardnalagtrl, a kzifk, s vlt felszerelsrl.
 Ellnzet, a kocsi orrval felszerelve. Ngy rgztelem eltvoltsval a kocsi orra lehzhat, gy jobban hozzfrni a motorhoz.
 j duroplaszt-elemek, lkhrtk, s a mdostott motorhztet a "rovarfog" bemlnek kivgott lyukkal.
 Lassan alakul a vezet munkatere is.
 Csiszols, alapozs utn - ellnzet...
 ...bels tr...
 ...htulnzet - mr szrgittezve.
 sszeszerels: hts kerkfelfggeszts...
 ... els kerkfelfggeszts, motor...
 Vgre az J motorral, mkdkpesen!
 Nyugodtan alnzhetnk, itt nem r kellemetlen meglepets!
 A ksz bels tr. Minden bevonva szrke brrel.
 s vgl kt kp az elkszlt autrl

"Krlbell 21 000 Font (~8 000 000 Forint) a rfordtott kltsgem. Minden alkatrsz (termszetesen a kasznit kivve - hiszen ez a HotRod pts lnyege) j. Mr tbb tptett jrmvem van. Van egy Wartburg 311 is, ami szintn hasonl talaktsra vr. A jrmnek hivatalos engedlye van a kzti forgalomban val rszvtelre az Egyeslt Kirlysg terletn. Hetente hasznlom az utcn. Itt brmilyen talaktst kln engedly nlkl megcsinlhatunk az autkon, de minden vben tesztelik ezeket a jrmveket. A biztosts ezekre az egyedi jrmvekre olcsbb, mint a szriakocsikra."
rta: Grisa
|