A kombi Trabanton nhny matrictl eltekintve nincs semmi rendkvli. De csak kvlrl. A Trabantos dinasztibl szrmaz Gyuri tbb mint tzvi ksrletezgetssel egy majdnem szz lers kttem sportautt varzsolt a 601-es kombibl. Az veg helyt a szlvdt kivve mindenhol plexi foglalja el, gy knnyebb lett az aut. A hts lsek is kikerltek a kocsibl. St mg a szigetelst is eltvoltotta a tulajdonos.
A5: Hny ve btykld ezt az autt?
Gyuri: Tizenkt s fl ve indult, akkor cserltem ki az egybknt 86-ban gyrtott Trabantban a motort s raktam bele egy Wartburgt.
A5: Mit alaktottl t a motoron?
Gyuri: Szinte mindent. Hengerfejet, vezrlsi szgeket, kipufogrendszert, gyjtsrendszert. Fel nem frtam, maradt ezer kbcentis, viszont kilencven lers. Az eredeti Trabant kipufogrendszer helyett a kocsi al kerlt egy Wartburg gyri dob, amit ksbb lecserltem sajt gyrtmnyokra. Ez a mostani a sajt szabadalmam alapjn gyrtott kipufogrendszer s al raktam egy rezontor csvet is. Ez a sajt kipufog egybknt egy sima kttem Trabanthoz is hozzad 5-6 lert. A karburtor egy vzi-robogrl jtt le, hrom klnll szv rendszert tartalmaz.
A5: A ht sima Trabi?
Gyuri: Igen, de ez nyron kevs a msikkal egytt is. Most tlen nincs vele gond, de ha harminc fok van kint, akkor nem j.
A5: Fkekhez is nyltl?
Gyuri: Hogyne, klnben nem lehetne megllni vele. Vegyes-felvgott van benne: Skoda fktrcsa s Wartburg fknyereg. A vlt Trabantbl szrmazik, csak a vgmdosts van megnyjtva. gy minden sebessg hosszabb. A szzat gy harmadikban ri el.
A5: Futmn mi vltozott?
Gyuri: Terpeszts negatvban van ell-htul, s a rug is t van alaktva ell, itt kemnyebb csillaptk is vannak.
A5: Alul vagy tlkormnyzott?
Gyuri: Snaut.
Mindezt hamarosan sikerlt bizonytani is. A sport-Trabiba beszllva tnt csak fel igazn, milyen knny is az veg s szigetels nlkli ajt, hatalmas csapdssal csuktam be magam mgtt. Irny az autplya. A tuningolt Wartburg motor hangja olyan ers, hogy majd kiszakad a dobhrtym, mintha egy lncfrszt trztatnnak a flemben. A knny kasztni s az ers motor segtsgvel valban tekintlyt parancsol gyorsulst sikerl elrni, csak gy cikzunk az autk kztt az M7-esen. A futm valban pontos, s a fk is hatkony. A legnagyobb meglepets viszont egy kanyarban r, amikor rjvk, hogy mg ersebben kellett volna becsuknom az ajtt. Mg szerencse, hogy be vagyok ktve, gy a kivgd ajt ellenre a kocsiban folytatom tovbb az utazst.
A5: Milyen srn szervizeled, mennyire kopik?
Gyuri: Mr nem kopik, most mr brja. Persze voltak gyermekbetegsgei.
A5: Mennyit eszik ez, ha tolod neki?
Gyuri: Tizentt.
A5: Ltjuk, hogy szinte mindent kisproltl belle, hny kil gy az aut?
Gyuri: Olyan htszz krl velem egytt. Az alap kombi Trabant Kombi 640 kil. A motor 30 kilval nehezebb mint az eredeti, de a leknnytsekkel pont 30 kilt megsproltam.
A5: Mennyit br nullrl szzra?
Gyuri: Tz krl s legalbb kil hatvan a vge.
A5: Mennyibe van ez neked?
Gyuri: Pnzben nincs egymilliba, de ha a sajt munkaidmet is hozzszmolom, akkor mr ennek tbbszrse jnne ki.
A5: Mi kszlhet mg benne?
Gyuri: Fejlesztem a gyjtsrendszert, aztn a tvlati clok kztt van mg a kzvetlen befecskendezs s a kipufogrs-vezrls. Most lttam egy katalgust, amiben volt egy hromhengeres nyolcszz kbcentis kttem 150 lval, gyhogy mg vannak tvlatok. Az enymbl a 100 lnak illene kijnnie.
A5: A f cl, hogy gyorsulsi versenyeken csillantsd meg az aut kpessgeit, vagy utcn is szoktl vele meglepetseket okozni?
Gyuri: Utcn ritkn megyek vele. A Hungaroring nylt napok viszont nagyon lvezetesek. A rgi plyn 2:24-et tudtam vele. Szz l felett kell lenni egy autnak, hogy valami kznk legyen egymshoz. A ringen kt kanyaron bell kt Honda Civicet nyomtam le. Legutbb egy 320-as BMW kerlt tertkre. Indulskor szz mter elnye volt, de a clegyenes utni msodik kanyarban - egy balosban - ott voltam mgtte, mire szerintem megnzte a tkrt s gy dnttt, hogy nem hiszi el. Besokallt, hrmat prdlt elttem. Utna leparkolt a fre.
Forrs: A5
Little Boy kiegsztse: mivel a cikk 2003-ban rdott, ezrt mr nem 12 ve csinlja/csinlta....de az az er amit ebbl kihozott az tlleg nem semmi!!! :)
|