Trabant giga tuning
Little Boy 2005.08.30. 16:37
Ht taln az egyik legdurvbb tuning-Trabirl lthattok itt kpeket s adatokat....sztem megri megnzni! :-)
Akadnak dolgok, amelyekkel egyszeren nem lehet betelni. Pldul azzal sem, ha az ember a magabiztosan vigyorg gnyoldk arcra fagyasztja a mosolyt egy olyan kocsival, ami legalul foglal helyet az auts rangltrn.

s melyik aut lenne alkalmasabb erre a Trabantnl, amely az egykori komcsi szimblum, az tkos korszak berreg-bzlg maradvnya? A megvetett, Nmetorszgban a fal leomlsa utn gyakran szinte vadonatj llapotban roncstelepre vitt Trabinak olyan kiterjedt rajongtbora alakult ki az elmlt vekben, hogy a tallkozkon tbben vannak, mint a legtbb ms mrka sszejveteln.
Ell van htul, htul meg ell
Tallkozkon mr tbbszr lthattunk Trabikat, amelyekbe ers VW-motorokat szereltek, de olyan utcai vassal (bocsnat, paprral) mg nem tallkoztunk, amely olyan kvetkezetes s radiklis erstkrn ment volna keresztl, mint Gert s Klaus Urland Trabantja. Ez ugyanis egy kzpmotort kapott, radsul nem is akrhonnan - egy Hondbl! Az els lsek mg szereltk be az 1,6 l-es, 16 szelepes Honda-hajtmvet, amely terhelsen gy vlt, mint egy feldhtett medve. De ez sem volt elg, ezrt most, az Urland-kra utn a ngyhengeres motor 124 helyett 185 l erejvel rpti elre a megtltosodott Trabit. Az er egy tfokozat vltn keresztl tevdik t a hts tengelyre, amely elz letben a CRX elejben szolglt.
Ell meghagytk az eredeti laprugs tengelyt, amelyre rvid Spax lengscsillaptkat szereltek, gy a kocsi elejt 7 cm-rel kzelebb a tettk a fldhz. Ell adapterlemezek segtsgvel felszerelt, bels hts, Golf GTI fkek teljestenek szolglatot, mg htul az eredeti Honda-trcsk s -nyergek dolgoznak.
Az ell 7x13-as, htul 8x14-es (175/ 50-es, illetve 195/45-s gumikkal felszerelt), Dezent Design kerekek akkor is biztonsggal az ton tartjk a Trabit, ha a teljestmny a nitrorendszernek ksznheten 210 LE-re ugrik.
Mgyantval knny
Persze az eredeti kerkjratokban nem frtek el ezek a kerekek, de a karosszrit knny volt talaktani, mivel a kiegsztseket knnyen megdolgozhat, melamingyantval kemnytett szvetbl ksztettk. A frontspoiler s a htrcs ugyanebbl az anyagbl kszlt. A Trabi "rozsdamentes" karosszrijt megszabadtottk a dszlcektl, a tetejre viszont kapott egy lgbmlt a Kia Carnivaltl. Ezenkvl Magic Modul hts lmpk, integrlt indexekkel rendelkez, tltsz veg fnyszrk, sajt tervezs lyuggatott kilincsek, versenytkrk, biztonsgi zr az egykori motorhztetn s tzpiros-fehr fnyezs teszik a Trabi megjelenst izgalmass.
A bels teret is a verseny-optika jellemzi: bukkeret, alcantarabevonat s Urland logt visel CRX-lsek, 28 cm-es sportkormny, nitrokapcsol s tbbpontos biztonsgi vek. De mg mindig nincs vge a felsorolsnak: kaznlemez padl- s ajtbortsok, sajt kszts mszerfal, alupedlok, Foliatec vltkar-hosszabbts Audi TT kulisszval, men ablakflizs s egy akrilablak a motor felett, ami rltst enged a Trabi szvre. Gazdi szerint a gp 210 km/h krl megy. Mg egy pr ilyen tpts, s a vgn mg elkezdjk sajnlni, hogy beszntettk a Trabant gyrtst!
Technikai adatok

Tpus: Trabant 601 S Motor: 1,6 literes, 16 szelepes Honda-motor, 185 LE, nitrval 210 LE (a motor eredetileg 124 LE-s) Futm: Trabant els tengely, Spax lengscsillaptk (-70 mm), htul Honda CRX els tengely Fkek: ell bels hts VW Golf GTI fkek; htul eredeti CRX els fk Felnik/gumik: ell 7x13-as, htul 8x14-es, Dezent Design A felnik; 175/50-es s 195/45-s gumik Karosszria: srvd-szlestsek; sajt kszts frontspoiler s htrcs; dszlcek eltvoltva; Kia Carnival lgbeml a tetn; Hella Magic Modul hts lmpk; tltsz veg fnyszrk integrlt indexekkel; sajt kszts lyukas kilincsek; versenytkrk; biztonsgi zr a rgi motorhztetn Bels tr: bukkeret; 28 cm-es sportkpormny nitrokapcsolval; kaznlemez padl- s ajtbortsok; sajt kszts mszerfal; Honda CRX lsek alcantara bortssal s cglogval; Schroth vek; Foliatec vltkar-hosszabbts; Audi TT vltkulissza; alupedlok; szlvd-flizs; plexi a motorbortson
Forrs: Tuning & Stereo | |
|