Trabant 601 motortuning
Tibke 2005.10.22. 22:46
Trabant 601 motortuning tmban rengeteg lers tallhat a neten, azonban azok inkbb radiklisabb,inkbb rallyra kszlt motorokrl szlnak. Ez a cikk inkbb egy kisebb tuningrl szl,amit sajt s ismerseim motorjn alkalmaztunk. Eredmny: kb 8 liter krli tlagfogyaszts mellett 125-130km/h-s vgsebessg,sokkal jobb gyorsuls
Els dolgunk egy 27 HB-s karburtort kell beszerezni, sokkal alkalmasabb a tuninghoz mint a takarkos karbinak hvott 28 H1-1 tpus. A kiegyenlt fvkt(szhzfedl levtele utn lthat,egy hosszks fvka) ki kell cserlni 100-asra(megtallhat a 28 H1-1es karbiban gyrilag). Azt hogy a ffvkt ki kell-e a cserlni 125-sre, vagy se, azt kisrletezssel lehet megllaptani,nekem rosszabbul gyorsult 125-s fvkval. A karburtoron ezeken kvl nem vltoztattunk semmit.
A lendekereket s a 2 hengerfejet el kell vinni eszterglyoshoz. A lendkerkbl 1.5 kilt szedjen le, kuplung legyen felszerelve a lendkerkre. A hengerfejnl pedig az eredeti barzdk,s formk megtartsa mellett 2.5 mm-t kell levenni a tmtfelletbl.
A vezrltrcsk mindkt felbl 2mm-t kell lereszelni/kszrlni az eredeti forma megtartsval. A kipufognylst 2mm-el a hengerfej irnyba kell tgtani, a dugattyknl miutn bejelltk a bemlnylsok helyt a dugattyn, a dugatty kzepig hzunk kt vonalat a nyls kt szltl. gy kapunk a dugattyn 2 hromszget. A bemlnylsoknl a dugatty szlnl 2mm-t lereszelnk,s a 3szget kvetve fokozatosan egyre kevesebbet reszelnk le a dugtetbl. nem kell teljesen elmenni a dugatty kzepig a reszelssel, elg kb fltig. gy 2mm-el el van tolva a dugattynl is a vezrls.
A lemlt rdemes a magyar utngyrtottra cserlni, mert vastagabb a bels tmrje mint a gyrinak.
Ezzel a motortuninggal, s Ninausz fle kipufogval az autink hosszabbtott 4. sebessggel olyan 130 krli vgsebessgre kpes. (sk terepen a reflektorvisszajelzig elmegy a km ra mutatja) Az autmba mindig Isolator 260-as gyertyt hasznltam(most sokan a szivkhez kapnak gondolom, megrltem,meg ilyenek :-) ),mg sose volt bajom,nekem jobbnak tnik a 260as hrtk mint a 225-s.
Mg pr szt a hosszab 4 fokozatrl,htha valaki nem tudja mi az. Ha az 1974 eltti, a difinl kls szimmeringhzas vlt 4.fogaskerkprjt trakjuk a ksbbi vltkba, hosszabb 4. fokozatot kapunk. Elg sokat szmt, annyi htrnya van hogy 4. fokozatban kb. 60-tl 80 km/h-ig nem olyan dinamikus az aut,igazn jl 80 felett rzi magt, onnan mr szpen lehet elzni vele. De az n motorom sz nlkl elforog 100-ig 3-ban, teht nyugodtan ki lehet huzatni akr 80ig is 3.ban. Termszetesen minl jobb minsg olajra trekedjnk,s legalbb 1.40-es arnyban keverjk,de inkbb 1:33 legyen az arny.
Ez nem szentrs, neknk ez a formci nagyon is bevlt, tbb gyorsulsi versenyt is nyertnk mr ilyen mrtkben talaktott motorral. Persze ezt lehet fokozni is, de akkor mr szmolni kell a 10 liter krli fogyasztssal.
Forrs: http://twk.lusteenet.hu
Little Boy szrevtele: ht az a 8 liter nem valami sok, ha azt nzzk hogy nagybtymk Trabijnak 90 km/h volt a max (tetcsomagtartval), gy hogy volt benne fvkacsere (nagyobbra mint a gyri) s gy fogyasztott 8 litert, szval....
|